Skrivet av: forsman123 | juni 26, 2011

händer så mkt

så jag hinner inte skriva alls… både positiva och negativa saker. Jag är upprörd, förbannad och elak, ska ta tag i det problemet lite till imorgon, just nu känner jag att jag kokar av ilska när jag tänker på det, gjorde ett försök förra veckan, men jag blev inte lugnare av det samtalet, tvärtom, en timme efteråt kom jag på en massa saker jag skulle ha frågat och sagt och fick en MASSA underliga funderingar efter det, så det gjorde mig inte lugnare som jag hade hoppats… just nu ser jag ingen lösning på problemet, hur det än blir så kommer det att krascha på ett eller annat sätt….

vad problemet är?

Agnes ”klass” (årskull här i härdal) är 9 st, 4 flickor och 5 pojkar. Nu i höst var det sagt att de 5 som är först födda på året ska flytta till andra huset ”enen” medans de andra 4 ska stanna på ”furan – tallen”…

det jag då tyckte va galet var att i den grupp som flyttar så är det 3 tjejer, så Agnes blir alltså ensam tjej kvar ur årskullen på ”tallen”… dumt… sen fick jag (ej via dagispersonalen) vet att nu var det bara 2 som skulle bli kvar. Agnes och 1 kille. Ännu dummare, korkat och de ”argument” dom hade var totalt värdelösa i min värld…

kanske är jag trögtänkt och inte fattar vad som är bäst, men jag kan inte se nåt positivt i det hela alls… sorry, mkt ledsen för det men nä jag kan inte förstå hur man tänker!!!

och detta har retat upp mitt inre så jag retar mig på det mesta just nu, åååå suck… behöver BORT BORT härifrån på en KARLSTADS-SEMESTER snart 😉 haha trodde jag ja, nu när det ska bli finväder å torvkörning… suck… jaja det är ju bra att det kommer in pengar (fint väder – torvkörning – jens bra lön) så vi kan fixa med huset!

FAKTISKT! efter… typ 2 vintrar så har vi ÄNTLIGEN fått igen runt huset så fukten skulle hållas borta från källarn??!?! ja typ… ser bra ut och jag fick idéer ang, ytterdörren å en farstu osv osv osv, så det vore ju bra med kalasväder resten av sommaren 🙂 OCH det BÄSTA  Jens höll med mig! 😉

 


Lämna en kommentar

Kategorier